The Fantasy Hammer on CMON

31 May 2017

Figurkowy Karnawał Blogowy XXXIII - Robimy rzeczy z innych rzeczy!
Carnival of Blog's Minis XXXIII - Make something!

31 May 2017

Chaos Space Marines Possessed Rhino of Tzeentch

Figurkowy Karnawał Blogowy
For non polish visitors I hasten to explain that Carnival of Blog's Minis is the initiative of polish miniatures bloggers. The idea is based on monthly challenges on various topics about miniatures etc. This month's theme is "Make something!".
Trwa XXXIII edycja Figurkowego Karnawału Blogowego, ogłoszona na łamach bloga Dziadu z Lasu, zaś motywem przewodnim jest "Robimy rzeczy z innych rzeczy!".

I don't have time for almost anything lately, but I still managed to post something that is close to this month's theme =) It's been more than 4 years since I finished that ice base with daemonic lava you see above, but until now I didn't show you how I've made it. I took some photos while making it, so I hope you will like the tutorial below =) Czasu wciąż jak na lekarstwo, ale przynajmniej udało mi się napisać w ramach FKB coś co w miarę do tematu pasuje =) Minęły już ponad 4 lata odkąd skończyłem podstawkę lodową z demoniczną lawą, którą widzicie powyżej, ale do tej pory nie pokazałem Wam jak ją zrobiłem. Porobiłem wówczas trochę zdjęć, więc mam nadzieję, że poniższy krótki poradnik przypadnie Wam do gustu =)

To make a foundation for my base I used a plastic cover for a CD box, but even a plain CD will do.




Jako bazę do podstawki użyłem plastikowej nakrywki do pudełka płyt CD, ale równie dobrze można użyć zwykłej płyty CD.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

I also used some wooden furniture stands.

Następne znalazłem kilka drewnianych kołków pod meble itp.

Ice Base with Daemonic Lava tutorial

I attached those stands to the base using a strong glue. I positioned the stands to make a track for my Rhino.

Przykleiłem je do podstawki mocnym klejem tak, by zrobić tor dla mojego Rhino

Ice Base with Daemonic Lava tutorial

Then I glued cork to the base.
                              
Teraz czas na mozolne przyklejanie korka.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

I used a very thick and stron glue to keep everything fixed to the base and to eliminate some gaps between cork.

Gruba warstwa kleju, by wszystko się dobrze trzymało i by wyeliminować choć część przerw pomiędzy korkiem.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

Then I used drops of superglue on a very dilluted paint.

Na bardzo wodnistą farbę wylewamy krople kleju superglue.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

Superglue reacts with water making very distinctive craters. This method is also viable on much smaller bases.

Kropelka wchodzi w reakcję z wodą tworząc bardzo charakterystyczne kratery. Z powodzeniem można tę metodę stosować nawet na małych podstawkach.

Ice Base with Daemonic Lava tutorial

After using more than a tube of superglue (I also used it on the sides) the base was technically done.

Ponad tubkę kleju później (użyłem go także po bokach) podstawka jest technicznie gotowa. Czas na malowanie.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

I spray painted the whole base

Najpierw podkład w sprayu.

Ice Base with Daemonic Lava tutorial

Then I painted it with a dilluted blue paint.

Potem rozwodniony niebieski, byle nie było za dokładnie.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

Then I drybrushed blue highlights and painted the bottom of the base with a dark colour.

Metodą suchego pędzla rozjaśnienia niebieskiego i ciemna baza na dół podstawki.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

The base was still too blue for me so I drybrushed it even more (it's not as bright as on the photo). Dla mnie było zbyt niebiesko, więc rozjaśniłem niebieski dużo bardziej (nie jest tak jasny jak na zdjęciach).
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

I started painting the daemonic lava with a strong drybrush of rusty red paint.

Malowanie demonicznej lawy zacząłem od bardzo mocnego rdzawego czerwonego drybrushu.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

Then I drybrushed it with orange and yellow paint.

Potem drybrush pomarańczowym i żółtym kolorem.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

After that I dybrushed it with almost bone colour. Następnie drybrush niemal do kościanego koloru.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

The base was almost finished.

Tak się prezentuje niemal skończona podstawka.
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

I finished painting the base by adding some Object Source Lighnitng (OSL) and giving the base a coat of transparent silicon to imitate ice.

A tak po nałożeniu warstwy przezroczystego silikonu, która ma imitować lód i domalowaniu czegoś na kształt Object Source Lightining (OSL).
Ice Base with Daemonic Lava tutorial

The finished Possessed Rhino of Tzeentch project. I hope you liked this tutorial =)

A tu już zdjęcia Opętanego Rhino Tzeentcha w lepszej jakości. Mam nadzieję, że przyda Wam się ten poradnik =) Do następnego!
Chaos Space Marines Possessed Rhino of Tzeentch


If you have something to say about this post, have any idea to expand it, want to share your examples or you just like my blog - please comment, like and share it with your friends. I really appreciate it!
Morpheus "The Fantasy Hammer"
Jeśli masz jakieś uwagi do tego posta, pomysły na jego rozwinięcie, chcesz się podzielić swoimi przykładami, albo po prostu spodobał Ci się mój blog - proszę zostaw swój komentarz, polub i podziel się nim ze swymi znajomymi. Jestem Wam wdzięczny za wszelkie wsparcie!
Morpheus "The Fantasy Hammer"


16 comments:

  1. Fajne. Rhino wyszedł bardzo dobrze. No i ten demon wspinający się po masce robi klimat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki! Bez demona byłoby jakoś tak pusto =)

      Delete
  2. Świetna prezentacja i te czarodziejskie, zębate usteczka na stronicach księgi, po prostu wspaniałe. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  3. Ten motyw z kapaniem klejem na rozwodnioną farbę to jakieś czary! Fajny efekt :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Można naprawdę wiele ciekawych rzeczy w ten sposób zrobić =)

      Delete
  4. Mistrzostwo,super prezentacja ;-)

    ReplyDelete
  5. Patent na mini kratery doskonały!

    ReplyDelete
  6. Bardzo dobra prezentacja. Super czołg z tą całą rdzą, bardzo mi się podoba ten demonik zasuwający po pancerzu. Świetny myk z kropelką - będę pamiętał.

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Spróbuj do miski z wodą kapnąć superglue - będzie się działo =D

      Delete
  8. Niezłe, przy okazji fajny poradnik

    ReplyDelete
  9. Zawsze z uwagą i zainteresowaniem czytam tego typu tutoriale, gdyż zawsze coś mnie w nich zainspiruje i mogę dowiedzieć się czegoś nowego. Przykładowo: nie wiedziałem, że jest taki zajebiaszczy patent z cyjanoakrylem i wodą!

    Dziękuję za szczegółowy i bardzo ciekawy tutorial!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za komentarz i mam nadzieję, że poradnik się przyda =)

      Delete